Jak správně a efektivně posílit imunitu??

Ať už cítíte, že na vás leze chřipka, rýma, kašel či jiné nepříjemné projevy onemocnění a nebo jí jen chcete předejít, následující tipy pro posílení imunity se vám budou zaručeně hodit. Silná imunita je totiž důležitá nejen během chřipkové sezony, ale také po celý rok, kdy nás chrání před následky způsobenými výkyvy počasí, škodlivými okolními vlivy, působením stresu, bakteriemi nebo jinými cizorodými látkami. Jak tedy správně a efektivně posílit imunitní systém??

Dbejte na pestrou, vyváženou a kvalitní stravu s dostatkem tekutin


Imunita je komplexní děj, za který není zodpovědný pouze jeden jediný orgán, ale celá řada dílčích orgánových systémů jako lymfatický systém, kostní dřeň, trávicí soustava, kardiovaskulární systém a dalsí. Všechny tyto části lidského těla spolu spolupracují a jsou vzájemně provázané. Při posilování imunity se tedy nelze zaměřit pouze na jeden orgán, ale je potřeba postupovat systematicky. A právě proto je velice důležité správné a pravidelné stravování, které ovlivňuje obranyschopnost těla komplexně. Mnoho lidí stravování podceňuje, ale je to pravděpodobně nejdůležitější aspekt zdravého těla a silné imunity.

 

V ideálním případě byste měli jíst 3-5x denně menší porce, přičemž by váš den měl začít vydatnou snídaní (bohatou na všechny makronutrienty a mikronutrienty) a vypitím velké sklenice vody ideálně s obsahem vitamínu C. Jednotlivá jídla by měla obsahovat všechny makroživiny s výjimkou trans nenasycených mastných kyselin nebo jednoduchých sacharidů.

Uzeniny, smažené jídlo nebo cukrovinky raději nahraďte libovým masem, ovocem, zeleninou a cereáliemi.

 

Starejte se o svůj mikrobiom (střevní mikroflóru)


Imunitní systém úzce souvisí se střevní mikroflórou, kterou tvoří střevní bakterie a další mikroorganismy. Souhrnně se kolonizace střev těmito prospěšnými mikroorganismy nazývá mikrobiom. Stav a funkčnost mikrobiomu závisí na různých faktorech, z nichž některé lze ovlivnit a některé ne (např. genetika).

 

Nejdůležitějším faktorem, který lze ovlivnit, je strava. Kromě vyvážených a pestrých jídel je nezbytné do jídelníčku začleňovat potraviny s obsahem vlákniny, probiotik a prebiotik. Zatímco vláknina podporuje trávení, probiotika a prebiotika vytváří vhodné podmínky pro množení a růst střevních bakterií posilujících imunitu. Všechny tyto složky lze najít v mléčných produktech, celozrnných obilninách, kysaném zelí, zelenině nebo ovoci. Pokud vám však tyto potraviny v jídelníčku chybí, měli byste je užívat ve formě doplňků stravy.

Doplňujte vitaminy, minerály či vhodné doplňky stravy


Aby vás neskolila kdejaká viróza, je potřeba posílit imunitu dávkou vitaminů a minerálů. Obzvlášť pak v měsících, kdy venku řádí chřipková epidemie, teploty jsou takřka na bodu mrazu nebo právě prožíváte vypjaté a stresem nabité období. Základním zdrojem vitaminů a minerálů je samozřejmě ovoce a zelenina. Obecně se doporučuje sníst denně až 400 gramů, přičemž větší podíl by měla tvořit zelenina. Ale pozor – v sezoně chřipek je výhodné toto množství ještě navýšit a posílit imunitu prostřednictvím doplňků stravy. Pro správné fungování imunitního systému je nejdůležitější vitamin C, B6 a B12. Z minerálů je z hlediska imunity důležitý zinek, hořčík a železo.

 

Každé ráno si dopřejte studenou sprchu


Pravidelné a postupné otužování patří k velice účinným pomocníkům, které zvyšují obranyschopnost organismu. Díky němu si tělo vytváří schopnost lépe odolávat nepříznivým venkovním podmínkám a snáze se adaptovat na změny počasí. Efektivně tak předchází respiračním virózám a snižuje riziko vzniku civilizačních chorob. Krátký pobyt ve studené vodě také napomáhá odbourávat stres, o němž se již dávno ví, že imunitu výrazně narušuje.

A jak s otužováním začít?

Stačí, když si každé ráno po probuzení dopřejete krátkou studenou sprchu. Nejdříve si osprchujte nohy a přecházejte postupně odspodu nahoru. Zpočátku můžete teplotu vody snižovat pozvolna.

Dopřávejte si dlouhý a kvalitní spánek

Během spánku tělo regeneruje, čerpá energii a novou sílu, která vašemu tělu během dne pomůže podávat lepší výkony a překonávat nástrahy v podobě infekcí, virů, bakterií a patogenů. Pokud tedy budete každý den spát méně než 6 hodin, brzy se dočkáte spánkového deficitu, jenž může zapříčinit snížení obranyschopnosti a následných komplikací spojených se sníženou imunitou.

Blog

Medicinální houby – přehled nejznámějších druhů a jejich účinků ?

Blahodárné účinky medicinálních hub reishi, cordyceps, hericium, chaga a mnoho dalších již po tisíce let využívá tradiční čínská medicína a ajurvéda (tradiční indická medicána). Do podvědomí západní medicíny se dostaly poměrně nedávno, přičemž ještě stále patří k spíše alternativním léčebným způsobům

17.10.2020


Lipozomální vitaminy a minerály – převratný objev mezi potravinovými doplňky??

Objevem poslední doby jsou lipozomální vitaminy a minerály, které mají schopnost se v těle lépe vstřebávat a působit s daleko větší účinností. Díky tomu se může zdát, že běžně dostupným vitaminům a minerálům již odzvonilo

07.10.2020


Magnesium – jaká forma hořčíku je pro tělo nejvhodnější?

Magnesium, známé také pod českým názvem jako hořčík, patří k nejdůležitějším minerálům lidského těla. Účastní se více než stovky biochemických reakcí a reguluje přes tři sta různých enzymů.

23.09.2020



Všechny články


Nejprodávanější

https://www.zivefirmy.cz/dopln-vitamin_f1649480?q=doplnvitamin&loc=cr%7C0

Provozovatel webu, Doplň Vitamín s.r.o, se sídlem Roháčova 145/14, Praha 3, 130 00, IČ: 04693787, jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely a v případě Vašeho souhlasu také pro personalizaci reklam. Přečtěte si Zásady souborů cookies.

Souhlasím